سرنوشت فوتبالی ، که به دست شاخ های مجازی اداره می شود ! وقتی تعداد فالوئر ها ، سرنوشت یک باشگاه را رقم می زند !




🔸 امروز نه تنها در ورزش فوتبال ، بلکه در تمامی مشاغل و در سراسر گیتی نیز ، برای رسیدن به موفقیت بدیهی است که می بایست به رکن رکینی به نام تبلیغات توجه ویژه ای نمود ، که برای نیل به شهرت و این هدف عالیه نیز در آخر ، باید اقبال آنان را یاری دهد تا به نقش و نگار زیبای رسانه های گوناگون مزین گردند ؛

🔸 در ایران و در زمانی که هنوز فضای تاثیر گذار مجازی بدین صورت فرا گیر نشده بود ، رسانه های گروهی چون روزنامه ها ، تلویزیون و یا نهایتا وب سایت های خبری این دامنه را تشکیل و به دلیل نبود رقبای جدی ، طبیعتا مورد استقبال زیادی نیز قرار می گرفتند ؛

🔸 اما اساسا ورود رسانه های فردی چون : فیس بوک ، اینستا گرام ، تلگرام و … و استقبال بی نظیر مردم از آن ها ، به امپراطوری رسانه های دولتی ، خصوصا رسانه ملی عملا پایان داد ؛

🔸 به طوری که هم اکنون و در کمال نا باوری ، رسانه های نوشتاری ( مانند روز نامه ها و … ) و رسانه های تصویری ( چون تلویزیون و … ) نیز ، برای تاثیر گذاری بیشتر و جذب مخاطب بیشتر به راه اندازی صفحه ای در اینستا گرام و کانالی در تلگرام روی آورده اند !

🔸 اکنون پس از سپری کردن آن فضای بسیار مسموم اولیه ورود این نرم افزار ها ، که علت آن نیز عدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به موقع توسط مسئولان مرتبط بوده است ، شرایط به حالت تقریبا طبیعی و متعادلی رسیده است ؛

🔸 اما استفاده و یا به عبارتی سو استفاده عده ای از این ابزار کاربردی ، وارد مرحله ای شده است که در ادامه و پس از ارائه این پیش گفتار ، سعی بر آن داریم که اشاره هر چند کوتاهی به عملکرد برخی از سلبریتی ها ، که از این فرصت پیش آمده ، که به وسیله اقبال مردم به این شخصیت ها ایجاد شده است ، داشته باشیم ؛

🔸 بازیکنان ، مربیان ، مدیران ، لیدر ها ، حتی دلالان فوتبال و … که آن ها نیز به واسطه عشر و نشر با ستارگان باشگاه های پر طرفدار ، مورد لطف طرفداران آن تیم ها قرار می گیرند و در برهه هائی نیز با قرار دادن پست ها و استوری ها ی هماهنگ و زنجیره ای ، مقدمات برکناری مخالفان و منتقدان خود را نیز فراهم می کنند ؛

🔸 از بزرگی نقل شده است : که مدیران و مسئولان ورزش فوتبال ، برای رهائی از هیاهوی احتمالی رسانه های مغرض ، از همان ابتدا مدیرانی را بر مسند باشگاه ها می گمارند که طرفداران بیشتر و با رسانه های مختلف ، ارتباط بهتری دارند و این چرخه از انتخاب سرمربی با همین مختصات توسط همان مدیر و حتی چینش مربیان و بازیکنان دارای طرفداران زیاد ، توسط همان سرمربی نیز ادامه دارد و به عبارتی :
خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج

🔸 گفتنی است ، این مافیای اینستاگرامی تنها متعلق به ورزش و فوتبال نیست و دیده شده است ، تهیه کنندگان و کار گردانان سینما و تلویزیون نیز ، در انتخاب بازیگران شان ، خود آگاه و نا خود آگاه در دام این شبکه افتاده و می افتند ؛

🔸 بماند که فرصت طلبانی نیز از گرد راه رسیده و با وعده هائی ، نظیر : جذب فالوئر واقعی و دریافت تیک آبی و با تلکه کردن این سلبریتی ها و سلبریتی پنداران ! دست آخر طرفداران فیک و قلابی تحویل شان می دهند ، که وا کاوی این پرو پاگاندای رسانه ای را موکول می کنیم بر نوشتار بعدی ، که با ذکر جزئیات بیشتر به آن خواهیم پرداخت ؛

✍ میلاد فاندر





نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .